donderdag 30 mei 2019

Opzien naar de hemel

Ik ben gek op wolken, lucht en de hemel. 
Ik kijk graag naar de sterren en planeten. 
Het heeft mij altijd gefascineerd, en dat doet het nog. 
Het is zelfs sterker geworden.

Ik ben gek op de speling van licht en donker. 
Het spel van de kleuren. 
De schepping. 
Onderweg kon ik het niet laten 
de lucht vast te zetten en mee te nemen naar huis.
Het verlangen naar Hem wordt aangewakkerd. 
Verwachting! 
Uitzien….
Vandaag is het hemelvaart
Lucas 24
Hij nam hen mee de stad uit, tot bij Betanië. 
Daar hief hij zijn handen op en zegende hen. 
Terwijl hij hen zegende, ging hij van hen heen en 
werd opgenomen in de hemel. 
Marc 16
 Hij zei: Gaat heen in de gehele wereld, 
verkondigt het evangelie aan de ganse schepping.
In mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, 
in nieuwe tongen zullen zij spreken, 
slangen zullen zij opnemen, en 
zelfs indien zij iets dodelijks drinken, 
zal het hun geen schade doen; 
op zieken zullen zij de handen leggen en 
zij zullen genezen worden.
Hand 1 
De Here dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, 
opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet 
aan de rechterhand Gods.
En nadat Hij dit gesproken had, werd Hij opgenomen, 
terwijl zij het zagen, 
en een wolk onttrok Hem aan hun ogen......
Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, 
zal op dezelfde wijze wederkomen, 
als gij Hem ten hemel hebt zien varen. 
*********
Hoe beleef jij hemelvaart?
*********

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Ik hou ook van mooie luchten en ja. Ik hoop dat Jezus gauw terug komt. Reactie van Annie D via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hè . Daar kan ik ook zo vsn genieten.

    BeantwoordenVerwijderen