zondag 5 juni 2022

De Trooster

Mijn Bijbeljournal van Johannes 16
De vreugde van de Trooster

Vandaag is het Pinksteren
De Here Jezus vertelt
Uit Johannes 15 / 16
Wanneer de Trooster komt, 
die Ik u zenden zal van de Vader, 
de Geest der Waarheid, 
die van de Vader uitgaat, 
zal deze van Mij getuigen; 

Julie moeten ook getuigen, want 
jullie zijn van het begin aan met Mij.

Als Ik niet heenga, 
kan de Trooster niet tot u komen, 
Als Ik heenga, 
zal Ik Hem tot u zenden. 
Als Hij komt, 
zal Hij de wereld overtuigen 
van zonde en 
van gerechtigheid en 
van oordeel

Wanneer Hij komt, 
de Geest der waarheid, zal 
Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; 
want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, 
maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en 
de toekomst zal Hij u verkondigen. 
Hij zal Mij verheerlijken, want 
Hij zal het uit het mijne nemen en 
het u verkondigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten