zaterdag 7 oktober 2023

Hoelang nog?

Dit is de laatste tekst die ik erin heb geschilderd
Hoe lang nog?
*********
De tekst staat in Openbaringen 6
En toen Hij het vijfde zegel opende, zag ik onder het altaar de zielen van hen, die geslacht waren om het woord van God en om het getuigenis, dat zij hadden. En zij riepen met luider stem en zeiden: 
*********
Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? 
*********
En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij.
*********
Het raakt mij als de martelaren roepen: Hoe lang nog?
Hoe lang wacht God met het oordeel en de wraak?
Ja, dat is heftig! Dit staat er te gebeuren...
Roepen wij het soms niet uit! 

Psalm 113
Hoelang, Here? Zult Gij mij voortdurend vergeten?
Hoelang zult Gij uw aangezicht voor mij verbergen?
Hoelang zal ik plannen koesteren in mijn ziel,
kommer hebben in mijn hart, dag aan dag?
Hoelang zal mijn vijand zich boven mij verheffen?
Aanschouw toch, antwoord mij, Here, mijn God!
Verlicht mijn ogen, opdat ik niet inslape ten dode;
opdat mijn vijand niet zegge: Ik heb hem overmocht;
opdat mijn tegenstanders niet juichen, wanneer ik wankel.
Ik echter vertrouw op uw goedertierenheid,
over uw verlossing juicht mijn hart.
Ik wil de Here zingen, omdat Hij mij heeft welgedaan.

Hoe lang nog?

 Hoelang 
wordt gebruikt als je wilt vragen naar de tijdsduur van iets 
Hoe lang 
als je vraagt naar een afstand of de lengte van iets.

Dagen aftellen & afwachten tot...
Tijd en uur zijn nu nog onbekend
Die zijn in Gods hand

Hoe lang nog?

2 Petrus 3:3-10
Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen
spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst?
*********
Johannes14:1-3: 
Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof
ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben.

Hoe lang nog?

I Thess.5:1,2
Maar over de tijden ...., broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht...... Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou....
☁☝☁ 
Vanaf het moment van mijn bekering zie ik uit naar het moment om de Heer te ontmoeten. Ik vraag regelmatig:
Hoe lang nog?
Verwacht jij Hem en zie je uit?

2 opmerkingen:

  1. Jazeker verwacht ik Hem en zie ik naar Hem uit. Wanneer we Gods Woord lezen, denk ik dat het niet meer lang zal duren. Maranatha!

    BeantwoordenVerwijderen