woensdag 8 november 2023

Filippenzen 2

Elke dag een tekst
Deze keer teksten uit Filippenzen 2
Ik heb er een kort filmpje van gemaakt

Filippenzen 2
Indien er dan enig beroep (op u gedaan mag worden) in Christus, 
indien er enige bemoediging is der liefde, 
indien er enige gemeenschap is des geestes, 
indien er enige ontferming en barmhartigheid is, 
maakt (dan) mijn blijdschap volkomen door eensgezind te zijn, 
één in liefdebetoon, één van ziel, één in streven, 
zonder zelfzucht of ijdel eerbejag; 
doch in ootmoedigheid achte de een de ander 
uitnemender dan zichzelf; en ieder lette niet slechts 
op zijn eigen belang, maar ieder (lette) ook op dat van anderen. 
Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, 
die, in de gestalte Gods zijnde, 
het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, maar 
Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte 
van een dienstknecht heeft aangenomen, en 
aan de mensen gelijk geworden is. 

En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, 
heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden 
tot de dood, ja, tot de dood des kruises. 

Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en 
Hem de naam boven alle naam geschonken, 
opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen 
van hen, die in de hemel en die op de aarde en 
die onder de aarde zijn, en 
alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, 
tot eer van God, de Vader!

Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde 
gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen 
zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer 
bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken 
met vreze en beven, want God is het, die 
om Zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt. 

Doet alles zonder morren of bedenkingen, 
opdat gij onberispelijk en onbesmet moogt zijn, 
onbesproken kinderen Gods 
te midden van een ontaard en verkeerd geslacht, 
waaronder gij schijnt als lichtende sterren in de wereld,
¬¬¬¬¬
waaronder gij schijnt 
als lichtende sterren in de wereld
¬¬¬¬¬

Jozua 24:15
Maar indien het kwaad is in uw ogen, 
de Here te dienen, 
kiest dan heden, wie gij dienen zult: 

òf de goden die uw vaderen 
aan de overzijde der Rivier 
gediend hebben, 
òf de goden der Amorieten, 
in wier land gij woont. 

Maar ik en mijn huis, wij zullen de Here dienen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten