zondag 18 februari 2024

Ik verwonder mij erover

Ik verwonder mij erover.... 
Er zijn zoveel dingen om je over te verwonderen
Dingen die je raken
😃😏😮
Ik stel mijzelf en jou de vraag:
Waar kan ik mij over verwonderen?
Waar kun jij je over verwonderen?

Wat is verwonderen?
*Verwondering is een gevoel en hoort thuis in het rijtje van verbazing. Maar dan verbazing in positieve zin. Hoewel verwondering ook een soort bevreemding kan zijn. Je kunt je ook verwonderen dat de zaken gaan zoals ze gaan.
😃😏😮
*Ervan opzien omdat je het niet verwacht
Het verwondert me dat hij zoveel geduld heeft
😃😏😮
*Uiting van verbazing Verbaasdheid Verbazing
Verrassing / Sensatie / Opzienbarend  

Ik kan mij verwonderen
*Over de schoonheid van de schepping
*Over een schilderstuk dat is ontstaan
*Over de vreugde bij een kind om iets kleins
*Over 't ongeloof van de mens
*Over de dieptes in de Bijbel
*Over de grootheid van God

In de Bijbel
Paulus is ook verwondert....
Paulus begint bijna elk van zijn brieven 
met dankzegging voor wat God gedaan heeft 
in de gemeente. 
Maar in de brief naar de Galaten toont vrijwel onmiddellijk 
zijn enorme bezorgdheid over hen!  
Galaten 1:6
Ik verwonder mij erover dat u zich zo snel afwendt van Hem Die u in de genade van Christus geroepen heeft,
naar een ander evangelie....
😃😏😮
Kun jij je verwonderen of de dingen van God?
Kun jij je verwonderen over Gods Woord?
Waar verwonder jij je over?

2 opmerkingen:

  1. Ik verwonder mij iedere dag weer, wat een rijkdom ik mag ervaren in wie God is. Wat God doet in onze levens en dat God een levende God is, die ons lief heeft en dat we ons zijn kind mogen noemen. Dank U vader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is verwondering, iets wat we niet verdienen en gewoon krijgen uit Liefde. Groet reden tot dankbaarheid!

      Verwijderen