zondag 25 september 2022

Brandende kaarsen

Mijn gedicht over Johannes 12
Brandende kaarsen
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
Aangevuurd om te branden 
Voor Hem
 
Jezus is het Licht van de wereld
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
Hij is 
het Licht van de wereld
      
Door Jezus
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
zijn wij 
Kinderen van het Licht
      
 De Mensenzoon
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
Zijn leven afgelegd
En tot majesteit wordt verheven
      
De tijd is gekomen 
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
De graankorrel sterft
om vrucht dragen
      
Hiervoor ben Ik juist gekomen
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
Het leven loslaten en verliezen
voor het eeuwige leven
      
Ik heb Mijn grootheid getoond
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
God spreekt
 Ik zal mijn grootheid weer tonen
      
't Oordeel over deze wereld geveld
Door Zijn leven
Door Zijn sterven
De heerser van de wereld uitgebannen
Wij gaan naar Hem toe!
Zie ook de andere blog:
Ga uw weg zolang het licht is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten