donderdag 1 september 2022

In gesprek met papa

Ik heb deze is in het Gebedshuis gemaakt
Gewoon wat teksten en plaatjes uit een tijdschrift, 
die iets teweeg brengen door de woorden
Pakkend en diepgaand

W = van Wandelen 
met God in de koelte. 
Dat is wat God deed met Adam. 
Elke avond totdat het fout ging. 

Hoe zal dat in de koelte geweest zijn? 
In de koelte van de avond. 
"t Was nogal tropisch qua temperaturen. in augustus 
Dus het zal zeer aangenaam zijn geweest. 

Hoe zal het zijn om met Hem te wandelen? 
Zo transparant, open, onbevangen en vrij. 

Hoe zal dat zijn in die natuur? 
Zo in de rust met de kakofonie van de vogels, 
het tjirpen van insecten. 
Het rijke kleurenpalet van al die bloemen, 
de vruchten aan de bomen. 

Wat hebben ze nog meer gedaan dan wandelen? 
Wat zullen ze tegen elkaar hebben gezegd? 
Wat zullen ze hebben besproken? 

En hoe is dat voor mij in deze tijd? 
Ik mag Hem ABBA, Vader noemen. 
Ik mag met Hem praten, 
zoals Jezus met de Vader sprak. 
Ik mag vrij uit naderen tot de troon van genade 
doordat Jezus stierf voor mij, 
zodat ik bij Hem mag komen 
zonder schuld en schaamte. 

In gesprek met papa

🌴🌲🌳🏝🌳🌲🌴
Genesis 3:8
Toen zij het geluid van de Here God hoorden, 
die in de hof wandelde in de avondkoelte, 
verborgen de mens en zijn vrouw zich 
voor de Here God tussen het geboomte in de hof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten