woensdag 16 oktober 2024

De amandelbloesem

De amandelbloesem
Acrylic pouring 

In Israël viert men het feest van de bomen. 
Het is geen Bijbels feest, maar een mooie traditie. 
Het is in de winter, en koud. De zon krijgt wel meer kracht. In Israël bloeit de amandelboom alweer met roze of witte bloemen en gele meeldraden. Ze lijken zo teer, maar ze kunnen de kou verdragen. Plotseling komt er leven uit takken die kaal en dood leken. 
🌴🌲🏞🌳🌴
Zo spreekt God door heel de schepping van LEVEN dat voortkomt uit de dood. En dat mag ons moed geven.
God zelf gaf opdracht om de menora te voorzien van bloemkelken in de vorm van amandelbloesem. 
(Exodus 25:33-34 en Exodus 37:19,20)
🌸🌸🌸
De staf van Aaron bloeide en 
deze amandelbloesem staf is in de ark (Numeri 17:8) 

Jeremia 1:11, 12 
Het woord van YHWH kwam tot mij: Wat zie je Jeremia? 
Ik zei:  ik zie een amandeltak (shaqed  שָׁקֵד = amandel). 
Toen zei YHWH tegen mij: dat heb je goed gezien, 
want ik waak (shoqed שֹׁקֵד = waken) 
over mijn woord om dat te doen.
🌸🌸🌸
1 Thessalonicenzen 5:2-6  
Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: 
Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.  
🌸🌸🌸
Maar u, broeders, bent niet in duisternis, 
zodat die dag u als een dief zou overvallen.  
🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯
U BENT ALLEN KINDEREN VAN HET LICHT en 
KINDEREN VAN DE DAG.
🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯
Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis. Laten wij dan, zoals de anderen, 
NIET SLAPEN, maar laten wij 
WAAKZAAM EN NUCHTER ZIJN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten