vrijdag 18 oktober 2024

Gods verlangen

Dit schilderij heb ik al even
Gemaakt bij Barteljee
Zo leuk dat iemand van de groep aangaf:
De mist trekt op en iedereen is blij

Het laat Gods verlangen zien
Hij wil wonen bij de mensen
Wat is ons antwoord daarop?
Aanbidding van DE ALMACHTIGE, 
de HEERE der Heren.

Ex.25:8 
En zij moeten voor Mij een heiligdom maken, 
zodat Ik in hun midden kan wonen.

Mozes ging de wolk in en besteeg de berg..
En hij bleef op de berg veertig dagen en veertig nachten. 

Ex.24: 16 
De heerlijkheid des Heren rustte op de berg Sinai, en 
de wolk bedekte hem zes dagen lang; 
op de zevende dag riep Hij tot Mozes 
midden uit de wolk…

De naam SHEKINAH is Hebreeuws. 
SHEKINAH is genomen uit de Hebreeuwse woorden 
SHAKEN en MISHKAM, 
dat “wonen, verblijven” betekent of “tabernakel”. 
Het staat voor de glorierijke aanwezigheid van God. 
De ‘SHEKINAH’ vertegenwoordigt de aanwezigheid van God, de wolk versluierde Zijn heerlijkheid

Ex.40:38 
Want op de tabernakel rustte des daags de wolk des Heren, en des nachts was er een vuur in voor de ogen van het gehele huis Israƫl, op al zijn tochten.

Hand.1:9 
En nadat Hij dit gesproken had, werd Hij opgenomen, terwijl zij het zagen, en een wolk onttrok Hem aan hun ogen.

Op 1:7 
Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken

2 opmerkingen:

  1. Wat indrukwekkend, Yvonne. Ik prijs het ook in jou, dat in alles wat je onderneemt, het jouw intentie is om de eer aan God te geven. Dit werk is heel erg mooi, al die handen die hemelwaarts geheven zijn. Uit de tijd toen Gisa en ik nog in Zeist woonden hebben we gedurende drie jaren maandelijkse shekinah-vieringen gevierd, waar we echt Gods wonderen mogen hebben aanschouwen. Dus, de naam 'Shekinah' maakt een heleboel bij me wakker. Reactie van Wim S via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi om dit getuigenis van je te horen. Dank daarvoor.

      Verwijderen