maandag 23 januari 2023

De scepter

Mijn Bijbeljournal in Esther 7
De Koning reikt de scepter uit naar Esther

Uit Esther 7
De 2e dag: 
Zo waren de koning en Haman weer bij 
koningin Esther te gast voor het diner. 
Wat wilt u vragen, koningin Esther? 
Wat is uw wens? 
Het zal u gegeven worden. 
Al was het de helft van mijn rijk, 
uw wens zal vervuld worden.
YYLYY
Koningin Esther antwoordde:  
Majesteit, 
als u mij goedgezind bent en 
als het de koning goeddunkt, 
schenk mij en ook mijn volk dan het leven; 
dat is wat ik wil vragen, dat is mijn wens.
We zijn verkocht, mijn volk en ik, 
om gedood te worden en 
volledig te worden uitgeroeid.
YYLYY
Wie is die man, 
waar is die man 
die zijn zinnen erop heeft gezet 
om zoiets te doen?
YYLYY
Die meedogenloze vijand, 
dat is die ellendeling daar, 
Haman!
YYLYY
Woedend stond de koning van tafel op en 
ging de paleistuin in. 
Haman kromp ineen van angst 
voor de koning en de koningin. 
YYLYY
Haman bleef, om bij koningin Esther 
om zijn leven te smeken, want 
hij besefte dat hij van de koning 
niets goeds te verwachten had. 
YYLYY
Toen de koning uit de paleistuin 
terugkwam in het vertrek 
waar het feestmaal werd gehouden, had 
Haman zich juist laten neervallen 
op de bank waarop Ester lag. 
Ook nog de koningin aanranden 
in mijn aanwezigheid?!
YYLYY
Charbona, een van de eunuchen 
die de koning dienden, zei:
Staat er bij Haman' s eigen huis niet al 
een paal van vijftig el hoog, 
die Haman heeft neergezet voor Mordechai, 
dezelfde Mordechai die de koning ooit 
zo’n grote dienst heeft bewezen? 
Hang hem daaraan, zei de koning. 
YYLYY
Zo werd Haman aan de paal gehangen die 
hij had laten klaarzetten voor Mordechai. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten