donderdag 4 juli 2024

Mijn ziel droogt uit

De vorige blog ging over de ontevredenheid in 't kamp. 
Ik krijg bij het lezen van dit hele gedeelte het idee dat God het volk test. Hun reactie in ontevredenheid is:
- nu droogt onze ziel uit –
Een hele eigenaardige uitspraak
***
*Num.11:6 Maar nu droogt onze ziel uit, 
er is helemaal niets 
dan dit manna voor onze ogen!
🙁😦😧
Wat gebeurt er? 
Het verlangen van het volk gaat niet uit naar God. 
Ze verlangen naar Egypte, en wat nog meer...
Ze kijken naar wat voor ogen is.
🙁😦😧
Waar is de focus?
Hun focus is volkomen weg
Ze zeggen helemaal niets te hebben
Ze geloven de leugen
Ze gaan mee met het verhaal van de vreemdeling
Ze zijn hun uitzicht op de Schepper kwijt, die
hen voorzag en gaf wat nodig was
***
Wat zegt HET Woord?
Psalm 42:1-6
Zoals een hert schreeuwt naar de waterstromen,
zo schreeuwt mijn ziel tot U, o God!
Mijn ziel dorst naar God,
naar de levende God.
Wanneer zal ik binnengaan
om voor Gods aangezicht te verschijnen?
Mijn tranen zijn mij tot voedsel,
dag en nacht,
omdat zij de hele dag tegen mij zeggen:
Waar is uw God?
Hieraan denk ik
en ik stort mijn ziel in mij uit:
hoe ik meeging in de stoet
en met hen optrok naar Gods huis,
onder luide vreugdezang en lofliederen:
een feestvierende menigte.
Wat buigt u zich neer, mijn ziel,
en bent u onrustig in mij?
Hoop op God, want ik zal Hem weer loven
voor de volkomen verlossing van Zijn aangezicht.
Ik verlang naar God
Mijn ziel roept; schreeuwt het uit!
Ik wil bij Hem zijn. 
Ik wil Hem ontmoeten in de tent
Hem ontmoeten in de tabernakel, want
DE Heere wil wonen bij de mensen
Wat een voorrecht!
Wat een genade!
***
I Sam.16:7
Het komt immers niet aan op wat de mens ziet; 
de mens toch ziet aan wat voor ogen is, maar 
de Here ziet het hart aan.
***
Als je dit leest, durf je dan naar jezelf te kijken? 
*Durf jij de leugen te ontkrachten met dat wat God zegt?
*Zijn er vreemdelingen in jouw leven, die verkeerd spreken?
*Is er roddel?
*Is je ziel uitgedroogd?
*Waarmee vul jij je ziel?
***
Waar is jouw FOCUS? 

In de volgende blog ga ik nog dieper en verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten