maandag 30 september 2024

De kleuren van de tabernakel

De kleuren van de tabernakel
Huis (tent) van GOuD
Dit is één van de eerste werken van de serie,
die ik mocht maken over de tabernakel. 
Het is een acrylic pouring.
 
De kleuren van de tabernakel: 
rood- en blauwpurper en scharlakenrood
Deze heb ik in dit schilderij gebruikt 
als de kleuren van de tabernakel.

Bij de berg Horeb (Sinaï) geeft God aan Mozes de opdracht om voor Hem een heiligdom te maken. Dit is de tabernakel. God wil wonen bij de mensen. 
Wat ik zo mooi vind is het verlangen dat 
God uitspreekt om voor Zich 
een eigen volk te hebben. 
Een volk dat Hem liefheeft en dat 
verlangen uit door naar Hem te luisteren.
 
Exodus 25:8-9 
Laat ze een heiligdom voor mij bouwen, zodat ik onder hen kan wonen. Gij zult het maken overeenkomstig alles wat Ik u toon, het model van de tabernakel en het model van al zijn gerei.
 
Exodus 27:16 
En voor de poort van de voorhof een gordijn van twintig el van blauwpurper, roodpurper, scharlaken en van getweernd fijn linnen – veelkleurig weefwerk.

Die omheining maakte scheiding tussen het 
wereldse bestaan en 
het koninkrijk van God.
 
Ezechiël 44:23 
En zij zullen mijn volk het onderscheid leren tussen heilig en niet heilig en het onderscheid doen kennen tussen onrein en rein.

Een zichtbare scheiding van een geestelijke werkelijkheid. 
Wie het koninkrijk van God binnen wilde gaan 
verliet het wereldse leven en 
betrad heilige grond met andere regels 
en 
voorschriften dan daarbuiten.
Stel je eens voor: Je hebt gezondigd en 
daar loop je dan met je offerdier, nog 
buiten de poort. 
Wat zal 'n ieder wel niet te zeggen hebben? 
"Wat heeft zij nu weer gedaan?" of 
"Daar gaat ze weer!" of 
"Heeft ze 't nog steeds niet geleerd?" of
....vul maar in.
Dat weegt zwaar! 
Letterlijk en figuurlijk!
En je moet door die poort
Je komt daar binnen....
Het offer naar 't brandofferaltaar
't Kruis waar Yeshua alles volbracht!

De poort is als een deur 
Johannes .10:9 
Yeshua zegt: IK BEN de deur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten