woensdag 18 september 2024

De Sinaïdoorn

Exodus 3
Mozes weidde de kudde naar de overkant van de woestijn en kwam hij bij de berg Gods, Horeb.
 🌄
Daar verscheen hem de Engel des Heren 
als een vuurvlam midden uit een braamstruik. 
Hij keek toe, en zie, de braamstruik stond in brand, 
maar werd niet verteerd. 
🔥🌵🔥
Mozes nu dacht: Laat ik toch dat wondere verschijnsel gaan bezien, waarom de braamstruik niet verbrandt.
👞👞 🔥🐏🐑
Toen de Here zag, dat hij het ging bezien, 
riep God hem uit de braamstruik toe: 
Mozes, Mozes! En hij antwoordde: Hier ben ik.
***
*Mozes wordt bij zijn naam geroepen
*Hij weet wie hij is: hier ben ik
Zo beantwoord hij op de roep van de Heere
Hij had ook kunnen zeggen: Ja, wie is daar?
Dat gebeurde niet daar!
👞👞— 
Daarop zei Hij: 
Kom niet dichterbij: 
Doe uw schoenen van uw voeten, want 
de plaats, waarop gij staat, is heilige grond. 
IK BEN
Voorts zeide Hij: 
Ik ben de God van uw vader, 
de God van Abraham, 
de God van Isaak en 
de God van Jakob. 
🙌
Toen verborg Mozes zijn gelaat, want 
hij vreesde God te aanschouwen.
***
Wat gebeurt er bij die brandende struik?
*God openbaart Zich: IK BEN
*Hier heeft Mozes een ontmoeting met IK BEN, 
de Almachtige Here God. 
*Hier praten ze samen en overleggen ze.  
* Hier geeft God aan dat Hij de schreeuw 
van Zijn volk heeft gehoord. 
*Hier begint de roeping van Mozes. 
*Mozes leven was voorbestemd. 
Zijn moeder wist dit en 
deed een stap in geloof toen ze hem 
achterliet  in het riet. 
God heeft alles in handen.
*Hier kiest hij Hem te dienen, 
zijn leven te geven en 
in te zetten wat hij heeft
*Hier geeft Mozes aan wat hij nodig heeft. 
***
!!! De schreeuw wordt gehoord !!! 
 De schreeuw van Zijn volk 
De schreeuw van ons land
De schreeuw van de gemeente
De schreeuw voor je familie
***
Elke schreeuw....
wordt gehoord en gezien 
door de Almachtige, Eeuwige God en Vader.
***
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten