zaterdag 13 februari 2021

Psalm 36 door met creativiteit

Mijn psalm 36
HEER, hoog als de hemel is Uw liefde, 
tot in de wolken reikt Uw trouw, 
Uw gerechtigheid is als de machtige bergen, 
Uw rechtvaardigheid als de wijde oceaan: 
U, HEER, bent de redder van mens en dier.

*********

Bij U is de bron des levens,  

in Uw licht zie ik het licht.

*********

Mijn uitwerking 
Ik denk bij deze tekst aan het mooie Noorwegen. 
Het land van prachtige diverse natuur. 
De hoge bergen. 
De mooie luchten. 
De diepte en weidsheid van de zee
De walvissen op de zee. 
In dit alles zie je de trouw van God. 
Onderweg naar de Noordkaap Noorwegen
Op walvis safari Andenes 
Op de Noord-Atlantische Oceaan
Wat een belevenis...
Wat een joekels, die potvissen.
Majestueus.

Het zijn potvissen in mijn tekening in de Bijbel,
heb ik dus zelf in het echt gezien
Ze kunnen mogelijk zelfs tot op meer dan 4000 m duiken
Ze kunnen tot 2 uur onder water blijven
Mannetjes zijn ± 18 m. vrouwtjes ± 12,5 m. 

*********

Romeinen 8: 37-39
Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk 
dankzij hem die ons heeft liefgehad. 
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, 
engelen noch machten noch krachten, 
heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of 
wat er ook maar in de schepping is, 
ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, 
die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

1 opmerking:

  1. Reactie van Mirjam op FB:
    Super mooi!
    💕 fantastisch om deze dieren te zien! Hoop dat ook eens mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen