dinsdag 16 februari 2021

Psalm 38 door met creativiteit

Mijn Psalm 38 

Verlaat mij niet, HEER,
mijn God, blijf niet ver van mij. 
Haast u mij te helpen,
Heer, u bent mijn redding.
Ik loop gebogen, diep gebukt,
Ik ga in het zwart gehuld, dag in dag uit
Ik ben uitgeput, gebroken,
mijn kracht ebt weg,
Op u, HEER, hoop ik,
Van u komt antwoord, mijn Heer en mijn God

*********

Een zwaar depressieve 
Burnout
Een eenzame
Een ernstig zieke
Een stervende
.....................
*********

Als de ziel zwijgt gaat het lichaam spreken 

*********

Achter de wolken schijnt de zon

*********

Mijn Uitwerking van Psalm 38 

Ik heb allemaal hersenspinsels in 
donkere sombere kleuren getekend. 
Daar heb ik een boom van gemaakt. 
“Iemand kan zitten bomen.” 

Achterliggende gedachte… 
Van het hout van de boom werd ooit een kruis gemaakt. 
De boom van kennis van goed en kwaad. 
Daarbij denk ik aan de bomen die 
in de hersenen ontstaan. 
Dit heb ik gelezen in het boek van Caroline Leaf.  
KLIK HIER voor meer informatie. 

*********

Mijn woordspeling
Mijn gedicht bij Psalm 39 

Ho!
Hou op!
Hoop...
'k Hoop op 
Hoop op de Here...

Dit heb ik in de letters in mijn tekening verwerkt.

*********

Tijdens de voorbereiding 
kwam ik deze spreuk tegen van Corrie ten Boom. 
Zo passend! 
Lees maar!
Hoe sta jij erin?

2 opmerkingen:

  1. Reactie van Annie op FB:
    Alweer byzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Lisa op FB:
    Mooi Yvonne, ik zou iedereen aanraden om even op haar link naar haar blogg te klikken!
    Voor een woord van Corrie Ten Boom ❤
    Dr Leaf heeft idd ook goed onderwijs over de hersenen en denkpatronen.
    Dat gaat heel diep en heb ik zeker iets aan gehad!

    BeantwoordenVerwijderen