maandag 1 maart 2021

Psalm 49 door met creativiteit

Mijn uitwerking van Psalm 49
Een begraafplaats…  
Ik ben in Arlington, Virginia, geweest. 
Arlington is bekend om de nationale militaire 
begraafplaats Arlington National Cemetery. 
Daar is onder andere John F. Kennedy is begraven. 
Ik heb deze begraafplaats op 
een creatieve wijze gebruikt in mijn tekening. 
Het grote kruis waar Jezus stierf.

*********

Mijn Psalm 49
Een overpeinzing over
de onvermijdelijke confrontatie met de dood

Wat God vraagt voor een leven, is niet te betalen. 
De prijs van het leven is te hoog, 
in eeuwigheid niet op te brengen. 
Onmogelijk dat iemand voor altijd zou leven….

Niemand kan zichzelf vrijkopen. 
Geen mens kan een ander vrijkopen. 
David schrijft: "Mij zal God vrijkopen."
Ik ben vrijgekocht!
Jezus kocht mij vrij! 

*********

We zien dat wijze mensen sterven. 
Dommen en dwazen vergaan. 
Niemand ontkomt. 
Een ieder laat zijn vermogen achter. 
Het graf is een eeuwig thuis, 
hun woning van geslacht op geslacht.
Nee, een mens, hoe rijk ook, 
ontkomt niet aan het duister,…. 
Rijkdom kun je ook niet 
meenemen in de eeuwigheid. 

In de morgen vertrappen oprechten het graf, 
het lichaam teert weg in 
het dodenrijk en vindt geen rust. 

Maar mij zal God vrijkopen 
uit de macht van het dodenrijk, 
mij zal Hij wegnemen. sela.

*********

Wil je meer weten?
Wil je weten hoe dit mogelijk is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten