woensdag 2 juni 2021

Psalm 119:128-144 door met creativiteit(6)

Mijn creatieve verwerking van Psalm 119 128-144
De Thora, het Woord wordt mij aangereikt 

 

Mijn Psalm 119 113-127 & een persoonlijke ervaring
Als Uw woorden opengaan, is er licht
en inzicht voor de eenvoudige.
Dorstig opent zich mijn mond,
zo hunker ik naar Uw geboden.
Keer U tot mij en wees mij genadig,
dat is het voorrecht van wie Uw naam bemint.
Ik neem het Woord van God aan
en bewaar het in mijn hart
Ik overpeins het dag en nacht
Ik heb honger en dorst naar meer....
Het is mijn kostbaar bezit

   ♥  

Mijn hartstocht voor U verteert mij
Mijn diepste verlangen
Hem meer en meer te leren kennen

   ♥  

Laat het licht van Uw gelaat over mij schijnen,
Mozes vroeg dit aan de Heer
Wat gebeurt er als...
ik veel tijd in het Woord besteed &
Ik Zijn Woord in mijn hart toelaat
Ga ik dan stralen
Zoals het staat geschreven
Uw Woord is een Lamp en een licht???

   ♥  

Beken van tranen vloeien uit mijn ogen,
want Uw wet wordt niet onderhouden.
Dit doet mij echt verdriet
Ik kan daarin niet alleen meevoelen
In mijn stille gebeden roep ik het uit
Tranen over mijn wangen
in mijn stille tijd
En soms weet ik niet eens wat ik bid
De Geest pleit....

   ♥  

Machtigen vervolgen mij zonder reden,
 alleen voor Uw woorden huivert mijn hart
De vervolgde kerk
Zij zijn mij zeer waardevol
Niet vergeten!!!
Niet vergeten......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten