zaterdag 8 januari 2022

Alles kan 'k aan

Filippenzen 4 Bijbeljournal
Het 2e gedeelte van de Gausta
Recht op ’t doel af
De berg is beklommen 
Nu komt de afdaling 

Mijn ervaring hierover
Ik begin zo'n uitdaging vol verwachting
De klim is een uitdaging
Boven op de berg kan ik intens genieten 
Een prachtig uitzicht van de omgeving
Naar beneden gaat altijd sneller als de klim
Met de afdaling geniet ik na
Paulus woorden in Filippenzen 4 
Laat de Heer uw vreugde blijven 
ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd. 
Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. 
*********
Wees over niets bezorgd, maar 
vraag God wat u nodig hebt en 
dank hem in al uw gebeden. 
Dan zal de vrede van God, 
die alle verstand te boven gaat, 
uw hart en gedachten 
in Christus Jezus bewaren.
*********
Schenk aandacht aan alles wat waar is, 
alles wat edel is, 
alles wat rechtvaardig is, 
alles wat zuiver is, alles wat lieflijk is, 
alles wat eervol is, 
 aan alles wat deugdzaam is en lof verdient. 
*********
Doe alles wat ik u heb geleerd & overgedragen heb 
Doe het, en de God van de vrede zal met u zijn.

Paulus getuigenis & dank
De Heer heeft mij veel vreugde gegeven 
Nu u eindelijk uw zorg voor mij hebt getoond.
*********
U dacht altijd al aan mij, maar 
vond niet de gelegenheid het te laten zien. 
*********
Ik zeg dit niet omdat ik gebrek lijd; 
Ik heb geleerd om in alle omstandigheden 
voor mezelf te zorgen. 
Ik weet wat het is om gebrek te lijden, 
Ik weet wat het is om in rijkdom te leven. 
Ik heb alles aan den lijve ondervonden: 
overvloed en honger, rijkdom en gebrek. 
*********
Ik ben tegen alles bestand 
door Hem die mij kracht geeft.

1 opmerking: