donderdag 13 januari 2022

Boom wortel

Mijn Bijbeljournal van Kolossenzen 2
Mijn uitzicht naar boven
Doorkijkje
Bij een boom
 
Dit doe ik nu zo graag, omhoog kijken. 
Als ik dat bij een boom doe, 
is de blik op de kroon. 
Wat mij zo opvalt is 
dat de bomen rondom 
als een geheel om die ene 
één geheel van saamhorigheid  
verbondenheid & eenheid vormt. 
Zo’n mooi uitzicht!
 
Geworteld
Verstrengeld
In Christus

Paulus schrijft in Kolossenzen 2
Blijf in Hem geworteld en gegrondvest, 
Houd vast aan het geloof dat u geleerd is en 
Wees vervuld van dankbaarheid. 
 
Toen u gedoopt werd bent u immers 
met Hem begraven, en 
met Hem bent u ook tot leven gewekt, 
doordat u gelooft in de kracht van de God 
die Hem uit de dood heeft opgewekt.
 
 Hij heeft het document met voorschriften 
waarin wij werden aangeklaagd, 
nietig verklaard en het 
weggedaan door het aan het kruis te nagelen. 
Hij heeft zich ontdaan van de machten en krachten, 
Hij heeft hen openlijk te schande gemaakt en 
in Christus over hen getriomfeerd.
 
Als u met Christus dood bent 
voor de machten van de wereld, 
waarom laat u zich dan geboden opleggen 
alsof u nog in de wereld leeft? 
"Niet aanraken! Niet proeven! Afblijven!" 
 
Laat je niet verleiden:
"Niet aanraken! Niet proeven! Afblijven!" 
Is dit niet wat God zei tegen 
Adam in de hof van Eden?

1 opmerking: