vrijdag 15 december 2023

De kerstboom in de Bijbel

Vorig jaar heb ik deze boom gemaakt en versierd
bij een workshop in Elden.
Ik denk niet dat ik deze nog eens zal maken

Waarom ben ik van gedachten veranderd?
't Lijkt er op dat ik een beetje van 't pad af ben
Of, dat ik 't anders ben gaan zien?
Na onderzoek over 
de diepe betekenis van symbolen....
Ik ben daardoor diep geschokt.

Ik kwam tot geloof, en dan ga je naar de kerk
Kerst wordt daar gevierd, dus dat is goed

Ik heb er verder nooit over nagedacht
Kerstboom met ballen, kerstversiering
Er waren er wel die niet meededen, maar 
waarom ze het deden konden ze niet uitleggen.

En nu....
Zie ik 't iets anders
en doe ik ook niet mee
en dat wil ik je uitleggen....

En als Kerstmis de 
belangrijkste christelijke feestdag is, 
WAAROM vieren zoveel niet-christenen dit dan? 
Hoe moet ik dat dan zien?
Jeremia 10
U mag u de weg van de heidenvolken niet aanleren,
en u niet ontstellen door de tekenen aan de hemel,
omdat de heidenvolken zich daardoor ontstellen.

De gebruiken van die volken zijn niets waard.
Ze hakken een stuk hout in het bos,...
Men verfraait het met zilver en goud.
Ze spijkeren het vast, dan valt het niet om......

Deuteronomium 7:26
En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zou komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban.

I Johannes 1:6,7
Als wij zeggen dat wij met Hem verbonden zijn en 
wij toch in de duisternis wandelen, 
liegen wij en doen de waarheid niet.
Maar als wij in het licht wandelen, 
zoals Hij in het licht is, 
zijn wij verbonden met elkaar, en 
het bloed van Jezus Christus, 
Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

Handelingen 19
Asherah staat in de Bijbel bekend als 
de “Koningin van de hemel” en 
wordt door de Efeziërs in het 
boek Handelingen 19 “Artemis” genoemd. 

't Verwijst naar een houten voorwerp 
dat gebruikt wordt bij de aanbidding 
van een gemalin van BAAL, bekend 
onder de naam ASHERAH. 
 
Alle culturen aanbidden Nimrod als 
de zonnegod in diverse gebabbelde namen. (Babel) 
Nimrods naam vind je in elke taal terug als: 
Ra, Zeus, Apollo, Krishna, Odin, 
Molok en nog tientallen anderen. 
Nimrod, kleinzoon van Cham, zoon van Noach, 
was de echte grondlegger 
van het Babylonische systeem 
dat de wereld sindsdien in zijn greep heeft 
Nimrod bouwde de toren van Babel, 
het oorspronkelijke Babylon, 
het oude Ninevé en vele andere steden. 

Hij organiseerde het eerste koninkrijk ter wereld. 
De naam "Nimrod" is in het Hebreeuws 
afgeleid van ‘Marad’, 
wat ‘hij kwam in opstand’ betekent.

De omgehakte BOOM 
is het occulte vruchtbaarheidssymbool
't Wordt geïnterpreteerd als een fallus, 
de versieringen als testikels en 
het klatergoud als sperma; 
de krans is een vagina en samen zijn het vruchtbaarheidssymbolen. 

Op deze manier was Nimrod zowel 
echtgenoot als zoon van zijn vrouw/moeder, 
Shamiramis 
(ook wel "koningin der hemelen" genoemd).
Dit systeem van georganiseerde concurrentie, 
van door mensen geregeerde regeringen en rijken, gebaseerd op het competitieve en winstmakende economische systeem. 


Ik ben zelf nog verder aan 't onderzoeken
Ga zelf ook eens op onderzoek en behoud het goede
Ik ben benieuwd wat jouw ontdekkingen zijn
II Thessalonicenzen 2:3
Laat niemand u misleiden...

I Petrus 5:8
Wees nuchter en waakzaam; want 
uw tegenpartij, de duivel, gaat rond 
als een brullende leeuw, op zoek 
naar wie hij zou kunnen verslinden.

II Johannes 1:7
Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten