zondag 3 december 2023

Een sprong in het diepe

Een sprong in het diepe 
Moet je dan kunnen zwemmen?
Het is een spreekwoord en betekent
 *een risico nemen en iets nieuws proberen
*iets doen waar men de gevolgen niet van kent
Dus zoiets als:
Een sprong in het diepe
Een nieuwe start 
Een nieuwe uitdaging
Een nieuwe weg inslaan
Een stap die uitdaagt om weer te geloven...
Zij gingen een uitdaging aan:
Noach bouwt een ark en 't had nog nooit geregend
Abram ging op reis zonder te weten waarheen
'n Moeder laat haar zoon gaan in 'n rieten mandje... 
De wijzen gaan op reis, 
volgen een ster op zoek naar 'n koning
En wat zal ik nog meer zeggen?
 ♥ 
Durf jij de sprong te wagen?
 ♥ 
Vooruitkijken = Het gewoon doen!

Uit de Bijbel
Lukas 5:4 Jezus zei tot Simon: Ga naar diep water en zet uw netten uit om te vissen. Simon antwoordde: Meester, de gehele nacht door hebben wij hard gewerkt en niets gevangen, maar op Uw woord zal ik de netten uitzetten. 
En toen zij dit gedaan hadden, haalden zij een grote menigte vissen binnen, en hun netten dreigden te scheuren.

Voor mijn zoon
Deze is voor jou met alle nieuwe uitdagingen
Heel veel zegen voor jou
Klik op de afbeelding!

Uit de Spreuken
Mijn zoon, luister naar de lessen van je vader,
verwaarloos niet wat je moeder je leert.
Mijn zoon, vergeet mijn onderricht niet,
en laat je hart mijn geboden in acht nemen,
want lengte van dagen en jaren van leven
en vrede zullen ze voor jou vermeerderen.
Mogen goedertierenheid en trouw jou niet verlaten.
Bind ze om je hals, schrijf ze op de tafel van je hart,
vind gunst en goed verstand
in de ogen van God en mens.

Als je roept om het verstand,
je stem laat klinken om inzicht,
als je het zoekt als zilver,
het naspeurt als verborgen schatten,
dan zul jij de vreze des HEEREN begrijpen,
de kennis van God vinden.
De HEERE geeft immers wijsheid,
uit Zijn mond komen kennis en inzicht.

Mijn zoon, mijn kind
Ik zie 't in je leven dat wat je geleerd hebt 
in je leven toepast naar de medemens.
Deze zegen is voor jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten