woensdag 6 december 2023

De kerstman in de Bijbel

Ik ben verbaasd dat er over 
de kerstman is geschreven in de Bijbel. 
Die gelijkenissen zijn niet te geloven
En toch wil ik 't delen,
zodat je het zelf met een biddend 
zult onderzoeken

Johannes 8:31-32
Jezus dan zei tegen de Joden die in Hem geloofden: 
Als u in Mijn woord blijft, 
bent u werkelijk Mijn discipelen, en 
u zult de waarheid kennen, en 
de waarheid zal u vrijmaken.
 ♥ 

Wat ben ik verblind door deze leugen
Ik heb er inmiddels afstand van genomen
🎅
Misleiding?
Na-aperij in kopieergedrag
Hoe kan ik 't benoemen?
En dan heb ik 't alleen nog maar over Santa...
🙉🙈🙊


Matheus 4:10
Toen zei Jezus tegen hem: 
Ga weg, satan, want er staat geschreven: 
De Heere, uw God, zult u aanbidden en 
Hem alleen dienen.

Lucas 21:8
Hij zeide: Ziet toe, dat gij u niet laat verleiden. Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben het

1 Petrus 5:8
Wees nuchter, wees waakzaam; omdat uw tegenstander, de duivel, als een brullende leeuw rondgaat, op zoek naar wie hij kan verslinden

Deuteronomium 18:9
Wanneer u in het land komt dat de HEERE, 
uw God, u geeft, zult u niet leren handelen 
naar de gruwelen van die volken

2 Korintiërs 11:14: 
En geen wonder; want Satan zelf 
is veranderd in een engel van het licht. 

🎅
De kerstman
Mattheüs 1:21- en gij zult zijn naam noemen. . . 

Zijn hoofd en zijn haren waren 
wit als wol, zo wit als sneeuw. . . 

Wie is deze die komt? . . rood in uw kleding 

Jesaja 62:2 Wie is Deze Die uit Edom komt, 
in helrode kleding uit Bozra
En zijn voeten. . . alsof ze in een oven verbrandden 
Openbaringen 1:15 en Zijn voeten waren als blinkend koper, gloeiend gemaakt in een oven
Is dit niet de timmerman? . . 
Zijn huis. . . lag in het noorden 
Ezechiël 8:14
En zij kleedden hem met purper, vlechten een doornenkroon en zetten die om zijn hoofd 
Marcus 15:17
. . . die in uw hulp naar de hemel rijdt. . . 
Deuteronomium 33:26

Hoe, hoe. . . zegt de Heer. . . 
Zacharia 2:6

. . .en zijn engelen werden met hem uitgeworpen 
Openbaring 12:9
. . . vanwege zijn grote liefde waarmee 
hij ons heeft liefgehad 
Efeziërs 2:4

. . . Vraag, en het zal je gegeven worden. . . 
Mattheüs 7:7
Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. 
Mattheüs 28:18

. . . uw jaren gelden voor alle generaties. 
Psalm 102:24

. . Ik zal mijn geest uitstorten. . . 
Spreuken 1:23
De kerst "geest"?

Kom, jullie kinderen. . . Ik zal je de angst leren. . . 
Psalm 34:11

. . . ieder van ons zal voor zichzelf rekenschap afleggen. . . Romeinen 14:12
. . . dan zal hij op de troon van zijn heerlijkheid zitten. Mattheüs 25:31
. . . werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, overeenkomstig hun werken. 
Openbaring 20:12

En velen geloofden in hem. . . 
Johannes 10:42

En jij?

Verder over lezen...

2 opmerkingen:

  1. De bijbelteksten hierboven gaan over Jezeus zelf. Trek ze niet uit verband. Lees wat ervoor en erna staat. Dat is het woord van God zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt! Zie je dat "Santa" ermee aan de haal gaat? Dat is wat ik wil zeggen...hij is een leugenaar.

      Verwijderen