vrijdag 12 augustus 2022

Mijn Beschermer

In 't Gebedshuis op maandagavond
komen we samen voor creatief gebed
We bemoedigen elkaar met ons getuigenis
📖📝
Een Bijbeljournaling

Zij vertelt:
Ik heb een schild getekend met daarin bergen en een rots,  waar een tafel gedekt staat. Ik sta in kolkend water

God is mijn Beschermer. Hij leert mij het zwaard te hanteren en de boog te spannen. Verder staat er dat Hij de pijlen afschiet, die heb ik getekend-vanaf het schild afgeschoten. 
Ik heb een volk getekend in de bergen 
Met een leven dat moeilijk is door trauma zijn woelige wateren. God is daarin de Beschermer. Hij maakt een tafel klaar waar we aan kunnen eten. Door het verleden kunnen we met mensen delen en meeleven en inleven om ook voor hen klaar te staan. 

Uit Psalm 144
Geprezen zij de HEER, mijn rots, 
die mijn handen oefent voor de strijd, 
die mijn vingers schoolt voor het gevecht, 
mijn toeverlaat, mijn vesting, 
de burcht die mij veiligheid biedt, 
het schild waarachter ik schuil,
Hij die volken aan mij onderwerpt.

Psalm 144 uit de gewone taal
Ik dank de Heer,
want hij beschermt mij.
Hij leert me hoe ik moet vechten,
en hij geeft me kracht voor de strijd.
2Hij beschermt me en hij helpt me.
Bij hem ben ik veilig,
bij hem kan ik me verbergen.
Hij redt me van mijn vijanden,
hij laat me overwinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten