vrijdag 26 januari 2024

In Zijn hart zijn

Intimiteit 
In Zijn hart zijn
Een relatie opbouwen
Intimiteit ontwikkelen
Hoe doe je dat?

Gezegdes in onze spreektaal 
*Ik heb je in mijn hart gesloten
God zegt dit
*Iemand in je hart sluiten
-Als je met iemand veel contact hebt en graag mag 
kun je zo'n persoon in je hart sluiten 
-Het betekent dat je zo dierbaar 
voor die gene bent en dat hij je inderdaad 
niet zal vergeten en van je houdt.
-Je bent zo kostbaar, dat Hij om je geeft.
Hij is zo kostbaar voor jou, dat je alles aan Hem geeft.
 
*Je hart aan iemand verliezen.
Je bent verliefd op die persoon.
 
*Je hart aan iemand schenken.
Dit wil zeggen dat je iemand trouw belooft. 
Als je je hart hebt weggegeven is er 
geen ruimte meer voor ontrouw.
 
*Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.
Als iets je veel bezighoudt is er veel van opgeslagen 
in het hart en zelfs zoveel dat het overloopt. 
Iemand praat daar dan voortdurend over.

Woorden uit 't Woord
Spreuken 4:23
Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
 
Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is,
want daaruit zijn de oorsprongen des levens. (NBG)
II Korinthe 6:11
Wij zeggen u dit alles ronduit, Korintiërs, want 
wij hebben u in ons hart gesloten.
*Jeremia 31:33
Maar dít is het verbond, dat Ik 
met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, 
luidt het woord des Heren: 
Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en 
die in hun hart schrijven
Ik zal hun tot een God zijn en 
zij zullen Mij tot een volk zijn.
Psalm 51:12
Schep mij een rein hart, o God,
en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest.
Spreuken 3:5-6
Vertrouw op de Here met uw ganse hart
en steun op uw eigen inzicht niet.
Ken Hem in al uw wegen,
dan zal Hij uw paden recht maken.
*Matheus 22:37
Gij zult de Here, uw God, liefhebben 
met geheel uw hart en met geheel uw ziel en 
met geheel uw verstand.
  ♥ 
Dit zijn een aantal handreikingen
om mee aan de slag te kunnen
  ♥ 
De zegen van de Heere is met jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten