maandag 22 januari 2024

Verandering van hart

HET HART VERANDERT
Ik in Hem, Hij in mij
Er is verschil in houding
Mozes deed zijn schoenen uit 
met de ontmoeting bij de braamstruik
Farao verhard zijn hart als hij de Here hoort
Kun je hier spreken over een verblinding?
Een keuze vrijheid?
God respecteert een ieder in de keuze die gemaakt wordt
       ♥       
Hoe vaak geeft God ons wat we willen, omdat we "vastbesloten" zijn om de dingen op onze manier te doen? JHWH is geen God die ons Zijn wil oplegt of ons dwingt te doen wat Hij wil dat we doen. 
Hij gaf ons een vrije wil
De Heere heeft het vermogen om 
de harten van mensen te veranderen, toch? 
Dus hoe doet Hij dat als ik zeg dat 
Hij de beslissingen van ons hart respecteert? 

Weet je dat nederigheid de sleutel is? 
Farao was trots en deed wat hij wilde....
Als we geen geest van nederigheid hebben en JHWH geen ruimte geven om ons te beïnvloeden en te veranderen, 
wordt Hij buitengesloten uit ons hart. 
Als we openstaan voor correctie en de Schepper toestemming geven om ons hart te bewegen 
zoals Hij wil, eert Hij dat ook. 
Hij eert en versterkt wat onze positie ook is.

Spreuken 4:23 
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is
Van alles waarover je waakt, 
waak vooral over je hart,
het is de bron van je leven. (NBV)

Psalm 51:2
Schep mij een rein hart, o God,
en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest

 Psalm 119
Waarmede zal de jongeling zijn pad rein bewaren?
Als hij dat houdt naar Uw woord.
Ik zoek U met mijn ganse hart,
laat mij niet van Uw geboden afdwalen.
k berg Uw woord in mijn hart,
opdat ik tegen U niet zondige.
Geprezen zijt Gij, Here;
leer mij Uw inzettingen.
Met mijn lippen verkondig ik
alle verordeningen van Uw mond.
In de weg uwer getuigenissen verblijd ik mij
als over allerlei rijkdom.
Uw bevelen zal ik overdenken
en op Uw paden zal ik letten.
In Uw inzettingen zal ik mij verlustigen,
Uw woord zal ik niet vergeten.

Mijn gebed:
Heer leer mij Uw weg
Heer leer mij Uw wil
Matheus 6
Uw Koninkrijk kome;
Uw wil geschiede,
gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten