dinsdag 30 december 2014

God troont....


De laatste In Your Presence dit doek beschilderd: 
"God troont....."


De hemel een plaats is van voortdurende lofprijzing. 
Engelen prijzen God voortdurend. 
Dit is Zijn hemelse troon waarop Hij zit. 
Als de Heilige Geest bezit neemt van ons hart, 
brengt Hij de hemel mee in onze harten.


Here's my heart Lord.... 
Here's my life



Een psalm uit psalm 45-50

In mijn hart wellen de juiste woorden op 

Een gedicht voor Mijn Koning 
U bent de mooiste 
Uw troon is voor eeuwig.
U geeft mij vreugde olie 
Alles geurt naar mirre, aloë en kaneel 
Muziek die U verblijdt 
Ik zal Uw naam bezingen! 
God is mij een veilige schuilplaats 
Laat alles maar komen 
Ik ben niet bang 
Met God in 't midden, stort ik niet in 
Wat er ook gebeurt 
De Heer van de Hemelse machten is met mij. 
Ik erken Hij is God! 
Ik klap in de handen 
Juich met jubelzang 
Ik ga op de knieën 
Onder gejuich stijgt God omhoog 
Zing voor de Koning een lied. 
Hem komt de lof toe. 
In de stad van de Here God- Hij houdt stand 
In de tempel- Hij blijft trouw   
God alleen! 
Van waar de zon opgaat en ondergaat 
Zijn naam zal ik prijzen 
God verschijnt in stralend licht 
Zijn volmaakte pracht 
Hij komt met vuur 
Rondom Hem wervelt een storm 
Ik breng Hem mijn dank(offer) 
Ik geef Hem alle eer!


God troont op de lofzang van het volk...... 
Derek Prince sprak er ooit eens over. 
Hij zei: ‘Een koning is een koning, of 
Hij nu een troon heeft of niet. 
Onze Heer is dus Koning, of 
Hij nu een troon heeft of niet. 
Wanneer we Hem prijzen, 
dan bieden we Hem Zijn troon aan om op plaats te nemen. 
En dan is Hij bij ons als koning, 
met Zijn Koninklijke aanwezigheid, 
zijn kracht, zijn regering. 
"God troont, Hij zit op de lofprijs van Zijn volk." 
We moeten beseffen dat lofprijs het gevolg is van 
de erkenning van Zijn heiligheid. 


Psalm 22:4 
U bent heilig, U troont op de lofzangen van Israël.


Joh.4:23:  
Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, 
dat wie de Vader echt aanbidt, 
Hem aanbidt in geest en in waarheid. 
De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden....
 

 

 

3 opmerkingen:

  1. Bedankt Yvonne voor alles wat je het afgelopen jaar met ons deelde. Ik hoop dat je dat in 2015 zult blijven doen. Zo mooi om te zien hoe je bezig bent. heel waardevol.Reactie van Annie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig doek Yvonne, zo veelzeggend en krachtig. Dank voor het delen. Veel zegen en inspiratie gewenst in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen