donderdag 16 maart 2017

PRESENCE

Ik werd in de voorbereiding bepaald bij het vuur van God en de roeping van Mozes,Ik heb er een 4-luik van gemaakt en dit is het met schilderen geworden: De roeping van Mozes, 

Mozes zoals gewoon, weidt de kudde van zijn schoonvader. Mozes ziet een brandende struik, die niet verteerd, en gaat kijken. Daar is een ontmoeting met de Allerhoogste. De meesten kennen deze geschiedenis, en anders kun je het lezen in Ex 1-3.
Wat gebeurt er bij die brandende struik?

*Hier heeft Mozes een ontmoeting met IK BEN, de Almachtige Here God.
*Hier praten ze samen en overleggen ze...
* Hier geeft God aan dat Hij de schreeuw van Zijn volk heeft gehoord.
*Hier begint de roeping van Mozes. Mozes leven was voorbestemd, maar ik denk dat de roeping begon toen zijn moeder hem achterliet  in het riet. Wat had er wel niet kunnen gebeuren? ...Maar God heeft alles in handen. 
*Hier kiest hij Hem te dienen, zijn leven te geven en in te zetten wat hij heeft, 
*Hier geeft Mozes aan wat hij nodig heeft. 
*Een schreeuw van Zijn volk wordt gehoord en beantwoord.
  Een schreeuw van ons land wordt gehoord
  Een schreeuw van de gemeente wordt gehoord
  Een schreeuw voor je familie wordt gehoord.
  Elke schreeuw....wordt gehoord en gezien door de Almachtige, Eeuwige God en Vader.
I Am that I Am (אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה‎, (ehyeh ašer ehyeh [ehˈje aˈʃer ehˈje]) 
In de voorbereiding werd ik bepaald bij de schoenen van skaters
Ik heb de achtergrond opgezocht:
Jeugdige skaters uit Emmeloord en Lelystad hangen hun oude versleten schoenen in de bomen nabij de skatebanen. Wie langs de bomen loopt ziet wel tientallen paren hangen. Deze rage is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is het op sommige plaatsen traditie om aan elkaar geknoopte schoenen van overleden vrienden als eerbetoon in lantaarnpalen en bomen te hangen.

Ex.2:14:
Wie heeft jou als ​leider​ en rechter over ons aangesteld? 
Message "Who do you think you are, telling us what to do? and Moses was afraid and said to himself "People found out what I have done." 
Ex.3:11 
Wie ben ik, dat ik naar ​Farao​ zou gaan en de Israëlieten uit Egypte zou leiden? 
GNT  I am nobody ... Here I am...

Mozes deed zijn bescherming af; zijn schoenen. Reken maar dat het erg heet zand was, daar in de woestijn. Hij  gehoorzaamde God,Door dit te doen en dit te zeggen is zijn ik, dood!             
Hij legt zijn leven af...
Hier begint Zijn roeping.


6 opmerkingen: