maandag 24 april 2017

De waterval bij ruïnes

Vandaag schrijft Mieke, en is ze te gast op deze blog. 
Ze komt regelmatig schilderen met mij in de CREA Hoek.
Mieke vertelt: Ik ben gek op watervallen. 
Hier had ik een plaatje van uit de ideeënbus.
Ook de ruïne komt uit de box. 
Met allerlei technieken zoals een stukje spons, 
is dit werk tot stand gekomen. 
Het is best intensief om een schilderij te maken. 
Ik heb leren durven doen. Kijken is een heel groot ding.

Toen het schilderij klaar was, kwam jij met een tekst: 
Jes. 58:11 en 12. 
En de Here zal u voortdurend leiden, 
u in dorre streken verzadigen en 
uw gebeente krachtig maken; 
dan zult gij zijn als een besproeide hof en als een bron, 
waarvan het water niet teleurstelt. 
En de uwen zullen de overoude puinhopen herbouwen, 
de grondvesten van vorige geslachten zult gij herstellen, en 
men zal u noemen: Hersteller van bressen, 
Herbouwer van straten.

Het slaat helemaal op mij. 
Mooi hè, al schilderend, komt er een belofte tevoorschijn. 
Wat werkt God toch wonderlijk door Zijn Geest. 
Hij is goed! 
Creatief bezig zijn is heel verhelderend voor de menselijke geest. 
Door mijn geest, werkt de Geest van God en 
komen er mooie dingen tot stand. 
Het werkt ook genezend, schilderen werkt rustgevend, 
vooral als er tegelijkertijd aanbiddingsmuziek wordt afgespeeld. 
Je leert je gevoel laten spreken, durven, doen. 
God kan zo heel dicht bij jouw hart komen en 
je gaat leren praten over wat je denkt, voelt. 
Je gesloten hart komt wordt op deze manier open gemaakt. 
Zo kan God datgene wat ik van Hem weet in mijn hoofd, 
landen in mijn hart. 
Dat is zo heerlijk, om werkelijk in je hart te weten, 
dat God tegelijkertijd een Vader/Moeder is. 
Hij heeft en wil niets liever jou en mij alles geven wat we nodig hebben.

5 opmerkingen:

  1. Mooi, ook je blogg!!Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Yvonne! Reactie van Corine T op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig Yvonne, vooral die combinatie van de kleuren. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi schilderij met een mooi verhaal! TOP!!reactie van HD op FB.

    BeantwoordenVerwijderen