vrijdag 23 februari 2018

'n Toren bouwen

Ik ben de laatste periode bezig met wat gemeente zijn betekent. 
In Genesis 11 kwamen ze al bij elkaar. 
Daar schrijf ik nog een andere keer over. 
Deze week kreeg ik dit gedicht. 

'k Ben benieuwd wat het met jou doet, en 
hoor graag je reactie.

Ze bouwden
ze sjouwden
om één te zijn
alles voor 't mijn
We zijn beroemd
Zo worden wij genoemd
Babel

Toen kwam Hij
Dichterbij
Hij zag hun bijbedoeling
Dit was niet de bedoeling
Het gaat om Mij
niet om elkaar, zoals zij
't willen

Ik ben de Here
Het gaat om de ere
van Mij, de Allerhoogste
Schepper van 't Allermooiste
De organisator
Creator
De koning

Ze hebben een eigen plan
Dit is wat niet kan
Het is nogmaar het begin
Van het doen van de eigen zin
Een ieder een andere taal
Bracht heel wat kabaal:
spraakverwarring

Ze werden verspreid
En verder geleid
over de hele aarde
Zijn voorwaarde :
Gaat heen en maak...
Onze wereld taak;
God aanbidden!

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan en geschreven. Reactie op FB van Janneke vS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu zonder. Heb op je blog geschreven...Byzonder. Reactie van Annie D via FB.

    BeantwoordenVerwijderen