donderdag 3 november 2011

Korenschoven




















Marinus Pieter Reus (1865-1938) heeft het doek "Korenschoven" geschilderd. Het doek raakte mij en inspireerde mij om het zelf te gaan schilderen.
Ik zie een prachtige lucht. De werkers doen mij denken aan de werkers van het laatste uur. De korenschoven aan de oogst.


Op de schilderslessen bij Barteljee is het onderwerp schilderijen uit het Dordrechts museum. In december mogen we exposeren wat we hebben gemaakt naar aanleiding van dit onderwerp. Mijn 1e ontwerp van dit schilderij heb ik met acryl op papier geschilderd. Het is de bedoeling dat het nu op doek komt, 50 x 60. Een uitdaging. Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden. Het 1e begin is al gemaakt. Het eindresultaat komt tzt op mijn blog.


Marinus Pieter Reus, dutch painter (1865-1938) has painted: "Korenschoven". The painting inspired me to paint a copy of it by myself. I see a beautiful air. The workers on the field are like the workers of the last hour. The wheat the harvest, the gold for the Lord.
On the painting lesson the subject is paintings from the "Dordrechts" museum. In December, we may exhibit our works about this subject. My first design is the result on the top. I've painted this with acryl on paper. It is the intention that it I now paint on 50 x 60. A new challenge.

6 opmerkingen:

  1. Ik ken dit schilderij niet. Ik vind de verdeling (meer lucht dan land) heel mooi, dat maakt het veld op de een of andere manier toch groter. Mooi werk Yvonne. Succes met het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! de basis is al gelegd, het geheel is echt een stuk groter. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een reactie van FB van TB: Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een reactie van HS: Doet me denken aan Jozef!

    BeantwoordenVerwijderen