zondag 25 oktober 2015

Gedicht over één grote schare


Dit gedicht kwam spontaan 
tijdens het schrijven van de vorige blog.
Een woordspeling...

Jezus zei tegen Zijn discipelen: 
GA naar de OVERKANT 
Ik zie jullie aan de overkant 
Ze gingen op weg naar de overkant 
Ze KWAMEN AAN bij de overkant

Hij ging voor die ene 
Hij ging...
Hij zag 
Hij zag die ene
en Hij ging

Jezus en de naaste 
Jezus naast 
Jezus naast die ene 
Ik en de naaste 
Ik zit naast die ene

In die ene 
zag Jezus nog één 
en nog één 
Jezus zag in die ene  
een schare 

Hij werd met ontferming bewogen 
Hij is bewogen 
bewogen voor die ene 
bewogen voor een ieder 
met diepe ontferming bewogen...

Ik ga met Hem 
Ik ga met Hem naar de overkant 
Ik zie die ene 
Ik zie die ene met Hem 
en met elkaar die ene

Hij zag een grote schare
Ik zie een grote schare
één en nog één  
met elkaar
 wordt 't één grote schare


Geen opmerkingen:

Een reactie posten