maandag 9 mei 2016

Psalm 23-24 De Koning der ere komt

Psalm 23 
Hij doet mij nederliggen in grazige weide.


Uitleg van de tekening:
David, de schrijver van deze psalm, spelend op de harp. 
Een Noors landschap, schapen op de berg. 
Een zuiver hart, gereinigd door het bloed van Jezus.
Genezende zalfolie stroomt. 
De gouden poort, de poort van belang bij Jezus terugkomst.

Psalm 24:3,4a 
Wie mag de berg des Heren beklimmen,
Wie mag staan in zijn heilige stede?  
Die rein is van handen en zuiver van hart...

Psalm 24:7,8 
Heft, poorten, uw hoofden omhoog, 
Verheft u, gij aloude ingangen, 
opdat de Koning der ere inga. 
Wie is toch de Koning der ere? 
De Here, sterk en geweldig, 
de Here, geweldig in de strijd.

Deze tekst staat 2 x in deze psalm. 
De gouden poort is een van de 12 poorten in Jerusalem. 
De Here zal Jeruzalem binnenkomen door de Gouden poort. 
De moslims hebben de ingang dichtgemetseld om dit te voorkomen.

Mijn verlangen naar Hem 
Mijn aanbidding voor Hem
Mijn woorden voor Hem

De Koning zal komen 
Hij komt in Majesteit 
Hij is Majesteit 
Jezus de Koning 
Koning der koningen 
Here der heren

^^^^^

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Reactie van Margreet P op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!Reactie van Cobie vE via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je weer kleurrijk en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. love thi :-) Reactie van Angela P via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yvonne, Bedankt voor jouw reactie op mijn website-leuk! Ik kon natuurlijk niet achterblijven...Wat een kijkplezier bied jij hier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt ook een leuke blog, dat vraagt om een reactie.

      Verwijderen