maandag 11 februari 2019

Deeper (2)

  Dit is het eerste wat ik zag;
Het kruis in het midden
De 1e woorden: De kracht van het Kruis!
Ik zag een ander kruis
Deze heb ik paars ingekleurd, zodat je het goed kunt zien.
Met Christus ben ik gekruisigd en opgestaan.
Samen, aaneengesloten; Ik in Hem, Hij in mij. 

Liefelijk, zacht & tederheid zijn zichtbaar in de kleuren.
 Hij nodigt mij aan tafel, voor de ogen van mijn vijand.
De Maaltijd staat klaar: Brood & wijn.
Het lijkt wel of er allemaal oude boeken zweven,
Een boekrol.
Er is een nieuw verbond, het oude is voorbij;
De kracht van het kruis.
De rechter bovenhoek:
Ik zie tralies, en een vrouw daarachter.
Een Maria, een biddende vrouw, een wenende vrouw.
Een dienende vrouw.
Zij bid voor de vervolgde kerk, en meer...
Zij weet wie ze is.
Knielen bij het kruis, bekeren, omkeren,
Je hart uitstorten
Ik mag bijkomen bij het kruis, leunen, en met Jezus in gesprek gaan.
Relatie met Hem opbouwen, relaxen.
*********
Er was iemand die in het doek een stad met een poort zag.
*********
Ik heb heel veel reacties gehad, en dat heeft mij enorm bemoedigd.
Ik zal ze ook met jullie delen in de volgende blog.

2 opmerkingen:

  1. Love this when God just designs with us.
    Donna C op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je uitleg, heel mooi! Wat ik voor rotsblokken aanzag zijn dus boeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen