woensdag 18 maart 2020

Liefde doet

Liefde doet 
Zomaar mijn speling het thema 
Liefde Doet
Thema van Nehemia voor 2020. 
Een spel met de letters. 
Het brengt mij allereerst bij 
wat de Vader schiep uit liefde. 
En wat Jezus deed voor mij in liefde. 
En Gods Woord…

I Cor. 13 
De liefde is  geduldig en vol goedheid. 
De liefde kent geen afgunst, 
geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 
Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, 
ze laat zich niet boos maken en 
rekent het kwaad niet aan, 
ze verheugt zich niet over het onrecht maar 
vindt vreugde in de waarheid. 
Alles verdraagt ze, 
alles gelooft ze, 
alles hoopt ze, 
in alles volhardt ze. 
De liefde zal nooit vergaan.
In allerlei zachte tinten de liefde als hart geschilderd. 
Zoveel kleuren. 
Daarna in wit transparant verder gegaan. 
De liefde in transparantie en veelkleurigheid. 
De liefde is… 
Liefde moet niets. 
Liefde doet! 
Gekozen voor Rood: Liefde. 
Complementaire kleur groen daarbij gebruikt. 
Zij gaan samen. 
Dit is mijn 1e tekening met letterspel.
Ik ben benieuwd wat er nog meer is in het thema…..
Ik hoor het graag van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten