woensdag 18 januari 2023

Feest maal

Mijn Bijbeljournal in Esther 5
'n Feest maal 
πŸ‡πŸπŸ½πŸΉπŸ₯–

Esther komt in actie. 
Ze geeft Mordechai 'n opdracht
Ze roept op tot bidden en vasten
πŸ™
Hoe bizar is dit, ze gaat ze vasten, en 
tegelijkertijd bereid ze een feestmaal
Ze reageert in 't tegenovergestelde
πŸ™
Psalm 23:5
Gij richt voor mij een dis aan
voor de ogen van wie mij benauwen

Uit Esther 5
Toen de derde dag aangebroken was, 
hulde Esther zich in een koninklijk gewaad en 
ging naar de binnenhof van het koninklijk paleis. 
Daar bleef ze staan, tegenover de troonzaal.
πŸ‘‘
 In de zaal zat de koning op 
zijn koninklijke troon, tegenover de ingang. 
Zodra hij koningin Esther in de hof zag staan, 
voelde hij zo veel genegenheid voor haar 
dat hij haar de gouden scepter toestak 
die hij in zijn hand hield. 
Esther ging naar voren en 
raakte het uiteinde van de scepter aan. 
πŸ‘‘
Toen vroeg de koning haar: 
Wat is er, koningin Esther? 
Wat is uw wens? 
Al was het de helft van mijn rijk, 
het zal u gegeven worden.
πŸ‘‘
Esther antwoordde: 
Als het de koning goeddunkt, 
laat hij dan vandaag nog samen 
met Haman naar het feestmaal komen 
dat ik voor hem heb bereid. 
Daarop gaf de koning bevel om 
Haman zo snel mogelijk te halen. 
"We zullen doen wat Ester verzoekt."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten