woensdag 14 november 2012

Rust...bij Hem

Deze tekst werd afgelopen zondag voorgelezen in de dienst.
Het raakt mij toen ik het stuk verder las.

Dit komt uit Jes. 30:15 en 18.
Dit zei God, de HEER, de Heilige van Israël:

In rust en inkeer ligt jullie redding, 
in geduld en vertrouwen ligt jullie kracht.
En toch wacht de HEER op het ogenblik, 
dat hij jullie genadig kan zijn;
Want de HEER is een God van recht. 
Gelukkig de mens die op hem wacht.

Dit heb ik in deze tekening uitgewerkt, 
heerlijk om zo ontspannen bezig te zijn 
met op de achtergrond een CD met aanbiddingsliederen. 
Een stuk verlenging van mijn stille tijd noem ik het wel eens.

Tussen deze verzen zegt het woord: 
"Maar jullie wilden niet."  
Jullie zeiden: ‘Nee! Te paard vluchten we weg!’ 
Vluchten zúl je! 
Wij gaan er razendsnel vandoor!’ 
Razendsnel word je ingehaald. 

Ik  zeg het dan maar in mijn eigen woorden: 
"Druk, druk, druk....." 
Daarom sprak boven genoemde tekst mij zo enorm aan.
RUST!
 



4 opmerkingen:

  1. Reactie van FB: Bemoedigend. Wat heerlijk dat je jezelf er zo in kwijt kan en een zegen bent voor anderen. AD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Een tekst gaat veel meer voor je leven als je hem persoonlijk maakt; gewoon door 'mij' in te vullen in plaats van jullie, of je naam ipv.
    Ik mag dat ook graag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie van FB: Heel mooi Yvonne! MMB

    BeantwoordenVerwijderen