zaterdag 20 februari 2016

Indrukwekkend...mooi!

Al heel lang heb ik het verlangen om 
deze indrukwekkende vogel te schilderen. 
De adelaar! 
Het is ook een hele uitdaging geweest, en uren schilderen...
Met schilderen ontdek ik altijd hoeveel kleur er op de 
foto en het te schilderen onderwerp naar boven komen. 
Het is de kunst om hier op in te spelen.

Ik ben dankbaar voor al die mooie kleuren die de Here heeft gemaakt. Het maakt mij vrolijk en blij.
Heel de schepping, de creatie van de Vader, 
spreekt over Hem!

Even ingezoomd...
De Bijbel vertelt ook over de adelaar. 
Ik heb de CONCORDANCE er even op nageslagen. 
Klik op CONCORDANCE voor meer... 

Deut 32:11-12 
Zoals een arend over zijn jongen waakt en 
voortdurend erboven blijft zweven, 
zijn vleugels uitspreidt en zijn jongen daarop draagt, 
zo heeft de HEER zijn volk geleid, 
Hij alleen...

Jes 40:28  
Wie de Here verwachten, putten nieuwe kracht; 
zij varen op met vleugelen als arenden; 
zij lopen, maar worden niet moede; 
zij wandelen, maar worden niet mat.
De adelaar is onder de roofvogels de koningsvogel. 
Het is een enorme vogel, die zeer hoog en snel kan vliegen. 
Met de geweldig scherpe ogen kan deze op 
kilometers afstand zijn prooi kan zien. 
Een arend kan ook zweven op de wind als hij zijn vleugels, 
met een spanwijdte van soms 2-3 meter, uitspreidt. 
De arend nestelt bij voorkeur op hoog gelegen plaatsen.

Er zijn diverse soorten adelaars.
Ik ben verbaasd over de schoonheid, 
de kleuren en diversiteit van deze vogel. 
Op pinterest heb ik een verzameling opgebouwd. 
Je zult er ook mijn schildervoorbeeld vinden. 
Verder staan er kunstwerken van anderen op. 
Ik wist niet dat er zoveel verscheidenheid was. 
Ze komen op vele plaatsen in de werld voor. 
KLIK HIER om een kijkje op 
mijn pagina van pinterest te komen. 

18 opmerkingen:

  1. Nou, deze blog past zeker bij het bloghop thema Yvonne! Prachtig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jouw schilderij van de Arend!!!! Mijn complimenten. Gelukkig zorgt God voor ons als die arend....Reactie op FB van Lyda H

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg!!Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Reactie van Liesbeth dB op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super and nice God bless you. Reactie van Raja op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Yvonne.Reactie van Annie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig. Reactie van Erika S op CB.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi. Reactie van Christine J op CB.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig ook een mooie site , de moeite waard Reactie van JosedB op CB.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel mooi!Reactie van Blossom L op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschilderd.Reactie van Annie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen