dinsdag 24 mei 2022

IK BEN de deur

Mijn Bijbeljournal van Johannes 10
De Deur om binnen te komen
Allemaal schaapjes die bij de Goede Herder horen

Uit Johannes 10
Wie door de deur naar binnen gaat, 
is de herder van de schapen. 
Voor hem doet de bewaker open. 
De schapen luisteren naar zijn stem, 
hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en 
leidt ze naar buiten. 
Wanneer hij al zijn schapen 
naar buiten gebracht heeft, 
loopt hij voor ze uit en 
de schapen volgen hem 
omdat ze zijn stem kennen. 
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Jezus vertelt verder:
Ik ben de deur voor de schapen. 
Wanneer iemand door Mij binnenkomt 
zal hij gered worden; 
hij zal in en uit lopen, en 
hij zal weidegrond vinden.
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Ik ben gekomen om hun het 
leven te geven in al zijn volheid.
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Ik ben de goede herder. 
Een goede herder is bereid 
zijn leven te geven voor de schapen. 
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Ik ben de goede herder. 
Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen Mij, 
zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken. 
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Ik heb ook nog andere schapen, 
die niet uit deze schaapskooi komen. 
Ook die moet Ik hoeden, 
ook zij zullen naar mijn stem luisteren: 
dan zal er รฉรฉn kudde zijn, met รฉรฉn herder. 
๐Ÿ‘๐Ÿ๐Ÿ‘
Hoe herken je Hem?
Hoe herken je de Goede Herder?


De vijand is herkenbaar!


๐Ÿ™‰๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™Š
Jezus waarschuwt!!!
Wie de schaapskooi niet binnengaat 
door de deur maar ergens anders 
naar binnen klimt, is een dief of een rover. 
Zij die vรณรณr Mij kwamen waren allemaal 
dieven en rovers, maar 
naar hen hebben de schapen niet geluisterd. 
Een dief komt alleen om te roven, 
te slachten en te vernietigen
Een ingehuurde knecht, 
iemand die geen herder is en 
niet de eigenaar van de schapen, 
laat de schapen in de steek en 
slaat op de vlucht 
zodra hij een wolf ziet aankomen. 
De wolf valt de kudde aan en 
jaagt de schapen uiteen; 
De man is maar ingehuurd en 
de schapen kunnen hem niets schelen. 
Nico roept het uit: Hier! 
Hier moet je zijn. 
Er is maar รฉรฉn deur 
om in de schaapskooi te komen. 
Je moet bij de goede herder zijn, 
de echte Goede Herder. 
Hij die zegt de deur te zijn. 
Ben jij al een schaapje van Zijn kudde? 
Je bent zo welkom!

Kies voor Jezus, Hij alleen is de deur
Bij Hem ben je veilig
Hij komt voor je op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten