donderdag 28 september 2023

Nog een korte tijd

Nog een tekst van het doek
Nog een korte tijd...
Deze tekst heeft wel iets bij mij en 
sprak mij erg aan. 
Het staat 3 x in het Bijbelgedeelte. 
🕚
Johannes 16:16 en verder
Nog een korte tijd en gij ziet Mij niet meer, en 
nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien. 
Sommige zijner discipelen dan zeiden tot elkander: 
Wat betekent dit, dat Hij tot ons zegt: 
Nog een korte tijd en gij ziet Mij niet en 
nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien? 
🌩
En: Ik ga heen tot de Vader? 
Zij zeiden dan: Wat is dit, dat Hij zegt: 
Nog een korte tijd? 
Wij weten niet, wat Hij bedoelt. 

Jezus bemerkte, dat zij Hem iets wilden vragen en 
zeide  hen: Redeneert gij hierover met elkander, dat Ik zeide: 
🌩
Nog een korte tijd en gij ziet Mij niet en 
nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien? 
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, gij zult schreien en weeklagen, maar de wereld zal zich verblijden; gij zult u bedroeven, maar uw droefheid zal tot blijdschap worden.
Deze tekst past er helemaal bij
Hij, die komt, zal er zijn en niet op Zich laten wachten
Er komt een tijd dat Hij zal zijn
Er komt een tijd dat Hij er zal zijn
Er komt een tijd dat wij zijn bij Hem
🌩
Hebreeën 10:37
Want nog een korte, korte tijd, en Hij, die komt, 
zal er zijn en niet op Zich laten wachten
🌩
Hebreeën 10:34-36
Want gij hebt met de gevangenen mede geleden en de roof van uw bezit blijmoedig aanvaard, want gij wist, dat gijzelf een beter en blijvend bezit hebt.
Het volgen van Jezus is volgen in het lijden
Geeft dan uw vrijmoedigheid niet prijs, die een ruime vergelding heeft te wachten. Want gij hebt volharding nodig, om, de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is.
🌩
Lucas 21:36
Want hij zal komen over allen, die gezeten zijn op het oppervlak der ganse aarde. Waakt te allen tijde, biddende, dat gij in staat moogt wezen te ontkomen aan alles wat geschieden zal, en gesteld te worden voor het aangezicht van de Zoon des mensen.
🛐
Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten