zaterdag 30 september 2023

Waar blijft de tijd

Waar blijft de tijd
De tijd met Hem
Die is zo kostbaar voor mij.....
&
Als ik in de Bijbel begin met lezen vliegt de tijd om. Ik kom vaak van de ene ontdekking in de andere... Van de ene verbazing in de andere... Het is een Boek met veel raadsels, gelijkenissen en is soms net een puzzel. Hoe meer ik erin lees, des te meer vragen ik ontwikkel. Ik blijf mij erin verdiepen en het brengt mij in de dieptes. De diepten van Gods Woord maken rijk en bevatten levenslessen voor het leven. Het is een Boek vol wijsheid. Het enige wat ik doe is lezen, lezen en lezen. Het verdiept mijn relatie en ik leer Hem, de Heere Heere en Yeshua steeds meer kennen. 
&
Hoe is het voor jou?
TIJD
Wat is tijd?
Met tijd kan een bepaald moment of tijdstip worden aangeduid, maar ook een tijdsduur. De beide tijdsbegrippen zijn sterk verweven. Een tijdstip is bepaald door de tijd(sduur) die verstreken is sinds een nulpunt, een tijdstip dat als referentie dienst doet, vaak middernacht.

Wat is tijd volgens de Bijbel?
Bij "tijd" gaat het altijd om het ogenblik waarop je God ontmoet, en waarop God je zijn nabijheid wil tonen en je zijn ontferming en genegenheid wil schenken.
🕚
Tijd met God helpt daar enorm bij. Het gaat niet om hoe lang je de tijd neemt. Het gaat er om dat je de tijd neemt om naar God te luisteren. Tijd met God betekent dat je leert wandelen met Hem en dat je gedurende de dag met Hem tijd doorbrengt.

Over de tijd in Prediker
Pred.3:1 Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel.
🕛
Prediker zegt in een notendop dat alles lucht en leegte is. Alles vergaat weer tot stof, alles wordt vergeten, er is niets nieuws onder de zon. Dus waarom zou je zwoegen? Geniet liever van eten en drinken en van elk moment van het leven! En heb daarbij ontzag voor God. 
📓
Het is echt de moeite om Prediker te lezen.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten