maandag 16 september 2024

Grootse Zonnebloem

Dit werk van de zonnebloem is van de Schepper
Er zit een hele levensles in deze hele ontwikkeling 
van zaadje tot 't einde
Elke dag kwam er een nieuwe zonnebloem 
uit deze zonnebloem open. 
Ik telde 36 knoppen, maar het leek er op dat 
er elke keer meer bijkwamen.
Het was een pracht!
🌻🌻🌻🌻🌻
Dat wat zo mooi was, waar 
ik elke dag naar keek, en zo blij werd 
van de grootsheid van deze majestueuze bloem.
De storm heeft deze geveld.
Dit gevallen werk doet heel veel met mij
 In een keer was deze schoonheid weg. 
Weg door een storm. 
Dit raakt mij zo diep, ik ben er gewoon verdrietig van. 
Elke dag genoot ik van deze schoonheid. 
Elke dag keek ik hoe deze prachtige 
zonnebloem zich ontwikkelde.
En nu?
Ik heb de bloemen afgeknipt en verzameld. 
Dit bloemetje is nu een zonnetje in 't huis 
van iemand die deze vertroosting nodig heeft.
🌻🌻🌻🌻🌻
Waarom raakt het mij zo?
*Ik had gehoopt langer 
van de schoonheid te kunnen genieten
*Ik keek tegen de zonnebloem op,
als een majestueuze bloem, die rechtop bleef staan.
*De vernietiging van zo'n pracht
Het laat iets zien wat 't verdriet van de Vader is 
als iets moois tot vernietiging komt.
*We zijn niet gemaakt om te pronken
We zijn gemaakt om Gods glorie te delen
*We zijn gemaakt om dat te delen
*Trots / Hoogmoed komt voor de val
*Het is goed om voorbereid te zijn 
op stormen in het leven
Deze zonnebloem buigt
Dat zegt iets, deze houding
🌻🌻🌻🌻🌻
Het gaat niet om ons
Het gaat om de Schepper
🌻🌻🌻🌻🌻
Ik kan dus enorm genieten van al die 
kleine dingen, die in de tuin gebeuren
Levenslessen van de Maker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten