zondag 22 september 2024

Mijn gympen vlakbij 't vuur

Dit zijn mijn gympen
Mozes deed zijn schoenen uit (Ex.3)
Ik draag soms gympen
Ik doe ze symbolisch uit
Ik heb ze in de 4-luik opgehangen
(zie vorige blogs)
👞👞

De schoenen van skaters. 
Ik heb de achtergrond opgezocht:
Jeugdige skaters uit Emmeloord en Lelystad hangen hun oude versleten schoenen in de bomen nabij de skatebanen. Wie langs de bomen loopt ziet wel tientallen paren hangen. Deze rage is overgewaaid vanuit de Verenigde Staten. 
Daar is het op sommige plaatsen traditie om aan elkaar geknoopte schoenen van overleden vrienden als eerbetoon in lantaarnpalen en bomen te hangen.
👞👞
Mijn gympen ophangen staat symbool voor het afleggen van mijn leven. Zoals Mozes zei: Hier ben ik. Zo zeg ik: Hier ben ik. Met Christus ben ik gestorven, niet ik, maar Christus leeft in mij. (Gal. 2:20) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten