zaterdag 21 september 2024

IK BEN

IK BEN die IK BEN
I Am that I Am
 אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה‎ 
ehyeh ašer ehyeh 
      
God openbaart Zich 
bij de brandende struik als IK BEN
(Exodus 3)
    
In Ex. 3:14-15 geeft God uitleg over Zijn Naam
Ik wil je verwijzen naar meer uitleg:
Het staat op pagina 2
      
Hij heeft vele namen
Ken jij ze?

יְהוָ֖ה
JHWH = IK BEN ER BIJ

Wie ben ik?
ik ben in IK BEN 
al voor de grondlegging zijn wij gekend door Hem
Efeze 1:4 
Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren 
vóór de grondlegging der wereld

Leviticus 20:7
Heiligt u dan, en weest heilig, want 
IK BEN de Here, uw God.

De Here Jezus openbaart Zich ook als IK BEN

"IK BEN” 
uitspraken van Jezus
Ik ben het brood dat leven geeft
Ik ben het licht voor de wereld
Ik ben de deur voor de schapen
Ik ben de goede herder
Ik ben de opstanding en het leven
Ik ben de weg, de waarheid en het leven
Ik ben de ware wijnstok

      
Ken jij Hem als IK BEN?
      

Hij was, is en zal zijn
In Hem, door Hem en tot Hem
      

Ik ben nog niet klaar met mijn zoektocht
Een ding is zeker:
Ik wil de IK BEN meer leren kennen
Wordt vervolgd,,,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten