dinsdag 31 december 2019

Woord van gebed

Woord & Gebed
"zo zegt de HERE, uw Schepper, ...
uw Formeerder,
Vrees niet, want Ik heb u verlost,
Ik heb u bij uw naam geroepen,
gij zijt Mijn."
 
Wanneer gij door het water trekt, 
ben Ik met u;
gaat gij door rivieren,
zij zullen u niet wegspoelen;
als gij door het vuur gaat,
zult gij niet verteren en
zal de vlam u niet verbranden.
Want Ik, de HERE, ben uw God,
de Heilige Israëls, uw Verlosser;
Ik geef ..... als losgeld in uw plaats. 
Omdat gij kostbaar zijt
in mijn ogen en hooggeschat en
Ik u liefheb,
geef Ik mensen voor u in de plaats 
natiën in ruil voor uw leven.
Vrees niet, want Ik ben met u;
Ik doe uw nakroost...
van het oosten komen en vergader u van het westen.
Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden:
Houd niet terug, 
breng mijn zonen van verre en 
mijn dochters van het einde der aarde, 
ieder die naar mijn naam genoemd is, en 
die
Ik geschapen heb tot mijn eer, die
Ik geformeerd heb, die
Ik ook gemaakt heb.
Gij zijt,...mijn getuigen,
en mijn knecht,
die Ik verkoren heb,
opdat gij het weet en
in Mij gelooft en inziet,
dat Ik dezelfde ben;
vóór Mij is er geen God geformeerd en
na Mij zal er geen zijn.
Ik, Ik ben de HERE, en
buiten Mij is er geen Verlosser.


Denkt niet aan hetgeen vroeger gebeurde 
let niet op wat oudtijds is geschied; 

zie, Ik maak iets nieuws, 
nu zal het uitspruiten; 
zult gij er geen acht op slaan? 
Ja, Ik zal een weg in de woestijn maken, 
rivieren in de wildernis.  

Bid het over....
Jesaja 43

3 opmerkingen:

  1. Mozes stond voor de rode zee, het zuchtende volk rondom hem en achter hem het land van slavernij. Zijn hoop is op de HERE, Hij riep Hem aan en Hij deed het onmogelijke, de rode zee vormde een pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jaar is een jaar van doorbraak en nieuwe dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. God gaat oneindig veel meer doen, dan ik kan bidden of beseffen.

    BeantwoordenVerwijderen