dinsdag 8 maart 2022

Het Lam Gods

Bijbeljournal van Johannes 1
Het Lam Gods als lam getekend
De duif als Heilige Geest
🐏
Pasen gaat over het paaslam
Het offerlam
Hij nam de plaats in en stierf
Wij leven door Hem!
V
Uit Johannes 1
Johannes de Doper getuigt: 
Hij die na mij komt...

De volgende dag zag hij 
Jezus naar zich toe komen, en 
hij zei: "Daar is het lam van God, 
dat de zonde van de wereld wegneemt."

Johannes getuigde: 
"Ik heb de Geest als een duif 
uit de hemel zien neerdalen, en 
Hij bleef op Hem rusten. 

Nog wist ik niet wie Hij was, maar 
Hij die mij gezonden heeft 
om met water te dopen, 
zei tegen mij: 
"Wanneer je ziet dat de Geest op 
Iemand neerdaalt en blijft rusten, dan is dat 
Degene die doopt met de heilige Geest.” 

En dat heb ik gezien, en ik getuig 
dat Hij de Zoon van God is.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten