dinsdag 29 maart 2022

MIJN voedsel =>

Nog een Bijbeljournal van Johannes 4
De zaaier en de oogst

Uit Johannes 4
Jezus zit nog bij de put
De discipelen komen naar Hem toe
"Rabbi, U moet iets eten." 
Hij zei: "Ik heb voedsel dat jullie niet kennen.
Mijn voedsel is: de wil doen van Hem die 
Mij gezonden heeft en Zijn werk voltooien. 
Zeggen jullie niet: 
Nog vier maanden en dan komt de oogst? 
Ik zeg jullie dit: 
kijk om je heen, dan 
zie je dat de velden rijp zijn voor de oogst! 

Nu al krijgt de maaier zijn loon en 
verzamelt hij vruchten voor het eeuwige leven, zodat 
de zaaier en de maaier tegelijk feest kunnen vieren. 
Hier is het gezegde van toepassing: 
De een zaait, de ander maait. 
Ik stuur jullie eropuit 
om een oogst binnen te halen waarvoor je 
geen moeite hebt hoeven doen; 
dat hebben anderen gedaan en 
jullie maken hun werk af."

In die stad kwamen veel Samaritanen 
tot geloof in Hem 
door het getuigenis van de vrouw: 
"Hij weet alles van mij." 
Ze gingen naar Hem toe en 
vroegen Hem bij hen te blijven. 
Toen bleef Hij nog twee dagen. 

Nog veel meer mensen kwamen 
tot geloof door wat Hij zei; 
Ze zeiden tegen de vrouw: 
"Wij geloven nu niet meer om 
wat jij gezegd hebt, maar 
we hebben Hem zelf gehoord en 
we weten dat Hij werkelijk 
de Redder van de wereld is."
Nico de Mus zit er weer
Hij is met de vrouw meegevlogen
Ze neemt de mensen mee terug
naar Jezus.....
Ze moeten Hem zien en 
Zijn verhalen horen

Jezus blijft daar 2 dagen
Heel veel Samaritanen komen tot geloof
Ze geloven in Jezus en wat Hij zegt

Nico fluit het lied van dank
Hij vliegt weer verder
Hij gaat Jezus verder volgen
Hij wil alles zien en horen wat Jezus doet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten