zondag 13 november 2022

Ik heb de Here gezien

Mijn Bijbeljournal van Johannes 20
Petrus wordt in ERE hersteld
Hij heeft de HERE gezien
1 letter verschil: H van Heer
   
Het zal je maar gebeuren
Petrus was zo vastbesloten: Dat zal ik niet doen! 
Ik zal Jezus niet verraden! 
En dan gebeurt het toch. 
Het zal je maar gebeuren...
Als je van iemand houdt, wil je echt 
van alles voor die persoon doen uit liefde. 
   
En dan komt er het moment… 
"Wat heb ik gedaan?" 
Wat zal dit diep van binnen 
een diepe pijn hebben geven. 
Je beste vriend verraden....
   
Een allerbeste vriend verliezen 
Een schuldgevoel van verraad
Desillusie als alles anders loopt 
Als alles onduidelijk is 
“Alle grond valt weg onder de voeten"
  Jezus is niet meer
 
Even iets anders
🐟🐡🐟
Petrus besluit: Ik ga vissen! 
Ontladen en alles op de plek zetten 
Jezus is niet meer 
Terug bij af 
Droom vervlogen? 
En dan…
   
Een stem roept
Hij roept....
Het is de Heer! 
Petrus herkent Jezus. 
Hij herkent Hem aan Zijn stem
   
Later 
Jezus roept Petrus bij naam 
Hij komt 3 x met een vraag: 
Heb je Mij lief, meer dan de anderen hier? 
Heb je Me lief? 
Houd je van Me?
   
Petrus antwoord: 
Ja, Heer, U weet dat ik van U houd. 
Ja, Heer, U weet dat ik van U houd 
Heer, U weet alles, U weet toch dat ik van U houd
Petrus werd verdrietig bij de 3e keer
🐑🐏🐑🐏🐑
Jezus: 
Weid mijn lammeren 
Hoed mijn schapen 
Weid mijn schapen 
Volg Mij!
🐑🐏🐑🐏🐑
Het staat geschreven in Johannes 20 en 21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten