maandag 10 december 2012

X-mas

Ik zet nooit zomaar iets neer. 
Bij mij zit er vaak wel een gedachte of een verhaal achter. 
Zo ook bij deze kersttafel. 
In plaats van bloemen of een kerststukje heb ik dit uitgestald.
 


Het beeld op de achtergrond is van mijn man. 
Dit heeft hij gekregen bij zijn afscheid van ons eigen bedrijf. 
Het beeld geeft een koper en een verkoper aan. 
Het gebeurt vaak op de markt: 
"handje klap."
Tijdens de voorbereidingen voor kerst hield ik het in mijn handen.


Ik kreeg deze gedachten. 
Mensen in de wereld, die aan het handelen zijn. 
Mensen die aan het ECHTE LEVEN voorbij kunnen gaan. 
Zo ook aan de ECHTE KERST. 
Ze zijn druk met van alles en het leven gaat voorbij. 
Zoals Prediker schrijft: 
"Alles heeft zijn tijd."


Ik wil het volgende uitbeelden. 
Hoe druk alles in het leven kan zijn, 
er is een tijd voor alles. 
Dat betekent dat er ook 
een tijd is om stil te staan bij de waarde van het leven. 
Een tijd van kerst, 
een tijd van gedenken dat Jezus als kind op de aarde is gekomen




Voor de 2 mensen heb ik een cadeau neergezet. 
Wat is het mooiste cadeau ooit gekregen? 
Is dat cadeau uitgepakt of in de verpakking blijven staan?   
Laat je een cadeau onaangeroerd?

 

Daarnaast beeld ik het kerstverhaal uit: 
Ik heb een klein schilderij ooit geschilderd met de 
herders en deze op de kleine ezel gezet. 
De kerststal met Jezus, Jozef & Maria. 
Daarnaast engelen: 
"Ere zij God." 
Wat zal dat mooi hebben geklonken hebben, toen 
zij aan de hemel zongen. 
De wijzen, onderweg naar de stal.


KERST brengt bij mij zoveel dankbaarheid, dat 
God, de Vader 
voorziet in de oplossing, 
zodat wij bij Hem kunnen zijn. 
Zijn liefde voor een verloren wereld, de verloren mens. 
Het mooiste cadeau voor mij!

Joh.3:16:" Want God had de wereld zo lief dat 
Hij zijn enige Zoon heeft gegeven, 
opdat iedereen die in hem gelooft 
niet verloren gaat, 
maar eeuwig leven heeft."

I Joh.4:9:"  En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: 
God heeft zijn enige Zoon 
in de wereld gezonden, 
opdat we door hem zouden leven."



 

4 opmerkingen:

  1. Via FB deze reactie: Mooi, liefdevol, waardevol. MR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, al die gedachten achter die spullen! Dat herken ik ja. Misschien zal ik rond de kerst bloggen over een niet uitgepakt cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gerard schreef via FB: Een kind is ons gegeven . Jezus kwam bij ons heel gewoon. om te laten zien dat de VADER ons lief heeft. Het woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond.

    BeantwoordenVerwijderen