zaterdag 9 juli 2022

Uit de dood

Mijn Bijbeljournal van Johannes 11
Een open graf
Een man in gekleurde windsels

Uit Johannes 11
Er was iemand ziek, Lazarus uit Betanië
Ze stuurden iemand naar Jezus met de boodschap:
"Heer, uw vriend is ziek."  

Jezus zei: "Deze ziekte loopt niet uit op de dood, maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden." Hij bleef nog twee dagen waar Hij was.

Hij zei: "Onze vriend Lazarus is ingeslapen, Ik ga hem wakker maken." Toen zei Hij hun ronduit: "Lazarus is gestorven, en om jullie ben Ik blij dat Ik er niet bij was: nu kunnen jullie tot geloof komen. 

Lazarus lag al vier dagen in het graf . Marta zei tegen Jezus: "Als U hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn." 
Jezus zei: "Je broer zal uit de dood opstaan. 
Ik ben de opstanding en het leven. Wie in Mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft..."

Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en Hem zag, viel ze aan zijn voeten neer. Ze zei: "Als U hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!"

Jezus - Diep bewogen 
"Waar hebben jullie hem neergelegd?"
Jezus begon te huilen...

Hij zei: "Haal de steen weg." 
 "Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!"
Jezus zei "Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?"

"Vader, Ik dank U dat U Mij hebt verhoord."
riep Hij luid: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ 
De dode kwam tevoorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. 
Jezus zei tegen de omstanders: 
"Maak de doeken los, en laat hem gaan."

Daarop riepen de hogepriesters en de farizeeën het Sanhedrin bijeen: "Wat moeten we doen? Deze man verricht veel tekenen, en als we Hem zijn gang laten gaan, zal iedereen in Hem gaan geloven."

En Nico de Mus?
Nico de Mus was erbij. Hij zat bovenop de rots, vlakbij de steen, die werd weggerold. Nico heeft alles van héél dichtbij gezien. Hij zit daar doodstil als een beduusd vogeltje. Wat is hier gebeurd? Hij was toch dood. En nu staat hij hier en leeft! Dit heb ik nog nooit eerder gezien en meegemaakt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten