woensdag 18 augustus 2021

Levenshart

Deze kaart is levensveranderend geweest!

Met de Passion night in Nehemia heb ik een workshop geleid. Het thema was "aandacht verbindt, aandacht voor elkaar." De bedoeling was om een kaart voor iemand te schilderen.
Ik heb een kaart voor mijn buurvrouw geschilderd.

Ik heb een hart geschilderd als hart van liefde. Ik heb leven geschilderd in het hart vol liefde, door bloemen te schilderen. Om het hart heb ik licht geschilderd met allemaal bloemen die in het licht staan. 

Mijn buurvrouw kwam niet veel meer buiten. Ze was altijd benauwd. Ze had geen vrienden, dus ook geen bezoek. Heel af en toe sprak ik haar. Het was niet zo makkelijk om dichtbij haar te komen. 

Ik heb deze grote beschilderde kaart door haar bus gedaan met wat lieve woorden.

Diezelfde week krijg ik het op mijn hart haar een echt bosje bloemen te brengen. Dus daar sta ik dan; voor haar deur. Het duurt lang voor ze open doet. 

Ze verwelkomt mij op zoals ze nog nooit gedaan heeft. Ze is blij mij te zien en nodigt mij uit om binnen te komen. 
Ze vertelt dat het haar raakte. Ze heeft het zelfs in laten lijsten. Ik ben helemaal verrast.

We hebben een diepgaand gesprek over het leven, en over geloven. Ze vertelt haar verhaal en ik luister. Als ik vraag of ik voor haar mag bidden, zegt ze volmondig: "JA!" 
Ze geeft haar hart aan Jezus. Ze geeft mij een dikke kus als ik afscheid van haar neem.

Een week later is ze overleden en begraven.
Als ik dit nu schrijf raakt het me heel diep.
Deze kaart is levensveranderend geweest!
Ik zal haar weerzien!

3 opmerkingen:

  1. Wat is God goed. Prijs Zijn Naam; wie Hij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder Yvonne. Hoe God jouw mooie schildering gebruikte, raakt ook mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Anne. Mooi dat het getuigenis ook voor jou iets beroerd.

      Verwijderen